Archive for December 2016

Social icons

TOKYO: Part I

Thursday, December 29, 2016
I feel like all I have done for the past week of my life is edit Tokyo pictures lol. 

ANYWAY. Long story short: J lived in Japan for 2 years while serving a church mission. He became fluent in Japanese. He didn't have unlimited free time while on his mission. He always wanted to go back. I am obsessed with traveling and want to go everywhere. We found cheap tickets out of JFK. I said we could not go back without his parents (it's a parent thing to see where your kid served their mission I think). We asked them if they wanted to come. They said yes. The rest is history!

It was SUCH good trip! I feel like we packed so much in and hit all the things we wanted to. 10/10 for sure! Special thanks to my in-laws for making this trip amazing!

A Happy List: 147

Monday, December 26, 2016

Figuring out that fructose is what has been making me sick after like a year of seemingly random issues.
J putting his hands all the way through the train hand holders, like he was in jail.
The feeling of the layer of bubbles in a bath from underneath.
J said he has been planning on getting us a dog this summer!
When a guy's backpack got stuck in a closing train door lol.
Getting back into working out and starting BBG again ugh.
Recreating Olive Garden's salad soooo well.
The heated toilet seat at our hotel in Japan.
Eating a lil' hamburger from McDonald's.
Seeing the sunrise from our hotel room.

- - - - -

J telling me about the bidet: "I remember the first few times I did it, I felt violated."

J still telling me about bidets: "Wiping is so last year."

Me when it was time to check in for our flights: "I checked you in cuz baby."
J: "You checked me in?! Wait! You need to teach me how to do these things so I can be independent if you die."

J: "Do you see that baby right there? Same."

(Me and J always fake die. He did it while driving but kept his eyes open.)
Me: "Were you dead?!?!"
J: "I was sems dead."

J ranting about 2 lane freeways. "What are they, trying to preserve the bridge? Um, make the bridge bigger?"

- - - - -

Movies I watched this week. (This is A LOT because of our flights to and from Tokyo lol.)
Tarzan: It was ok, but not what I was expecting. That guy is freaking RIPPED though. Can I be him ya know?

Ghost Busters: I loved this. I thought it was very feminist in a non-obvious way. J didn't even notice that they were all women and no men, which I feel like is a good sign that they did it well.
Nerve: I thought this was so good! Also made me LOL because Staten Island hahahaha.

Anthropoid: This was good. I wasn't giving it my full attention and also it was weird to see The Scarecrow as someone else. But it was very good and inspiring!

The Intervention: I thought this would be dumb but I actually loved it in a weird way. There were some good one liners and some good indie characters. I also liked the underlying moral about not being in other people's business, because you've most likely got similar issues haha.

Ben Hur: My mom LOVES Ben Hur so I gave this a shot. I am not the biggest fan on movies that take place in an older time, so that might have lost me. But also just like WTF is going on in this whole movie? He tries to prove the other guy wrong by racing horses? Idk maybe that's wrong? Also Ancient Greece was just BRUTAL gosh. I hate when people talk about how bad the world is today, because HELLO! GLADIATORS USED TO BE A REAL THING.

The BFG: I read this book as a kid and had high hopes. I was really disappointed. I felt like it was every child's worst nightmare? Weird guy takes you from home and won't return you at your request? HELLO LET'S NOT. And then they become friends and all the (SPOILER ALERT) the bad giants get exiled to some crappy island? Like it just seemed mean and to be teaching children bad principles haha. I will not let my kids watch it. 

I.T.: I get what they were doing with this, but it just didn't turn out very well.

Don't Breathe: I actually wasn't expecting anything from this, because I had run out of movies to watch on the plane. It turned out to be SO GOOD!!!

- - - - -

Sorry I missed last week! I freaking HATE missing weeks for my happy lists, but I was traveling and the time difference was 14 hours (or something) and it was just a weird time. So, please forgive me.

I've got lots of Tokyo posts coming up!

XOXO
- - - - -
E

Cutiesssss

Thursday, December 15, 2016
I don't think I said it on here, but J got me a new computer!! It is so fast and Photoshop works SO WELL. It has been soooo nice because my old computer was SO SLOW. I played around with my Wacom tablet today and made a lil' collage, because I can now!! #celebrate

Ugh I really wish I was doing photography again. It was nice side cash, but I haven't gotten much business since moving to Connecticut. Granted, I haven't been trying super hard to market or anything lol. Maybe I just have to try a little bit harder here! Time will tell lol. But I miss making a little bit of money off of photography, because that is what I used to use to buy clothes. We RARELY spend our own money on clothes haha. We might have to get over that, though!


1 / 2 / 3 / 4

Anyway, with school starting soon I am getting SO EXCITED to get ready and be seen by people again lol. Spending all day in pajamas is fun like once in a while, but I am so over it by now. I just want a place to go! 

Hopefully I will be finding out where my field placement is soon!! And hopefully it's somewhere good! I'm so nervous ahhhhhh. I guess the bright side is if it is bad I won't have it for too long, but still I am nervous. Wish me luck!

XOXO
- - - - -
E



THE BEST GINGERBREAD COOKIE RECIPE YOU'LL EVER FIND

Wednesday, December 14, 2016
So for anyone living in Utah, this is Kneader's gingerbread cookie recipe. If you haven't had a Kneader's gingerbread cookie, STOP EVERYTHING AND GO GET ONE RIGHT NOW. 


For anyone living outside of Utah, this is the softest gingerbread recipe! And if you store them in an airtight container they stay soft for days. I literally make so many of these every year because I am OBSESSED.


I also made a gingerbread house of it that I will post tomorrow. The clothes are drawn on with melted white chocolate. My favorite way to make these is to cover the whole front in milk chocolate, and then draw on the details with white chocolate, but I wanted to try something different for these photos. 


If you guys try these, let me know! :)


XOXO
- - - - -
E

Christmas In New York City!

Tuesday, December 13, 2016
This weekend we went into New York City to see all the Christmas things! I feel like SO. MANY. MOVIES. take place in New York at Christmastime. This was our first time back there since the summer and it felt GOOD to be able to walk around without dripping sweat lol. I probably wouldn't go back to New York in the summer again to be honest!

(Oh, and a little tip, if you use the app Spot Hero, you can find parking in Manhattan for like $12 a day. We always thought parking was like $60 and that we had to take the train which is like $30 round trip per person, but noooo! Our whole day in New York was done for around $50! Idk about you guys but we are pretty frugal (#studentlife) so this is like, the best discovery we have ever made. Bring on the New York weekend trips!!


I miss these pretty streets! I seriously think it's prettier than anything in the world.


It was so fun to see everyone's Christmas cuteness. I am happy that there is no grinch going around like, ruining it for everyone else. You would think that in a city that big there would be some jerk who would cut the Christmas lights or something lol.


I have been experimenting with different shutter speeds and I really love the blurry look. 








The window displays were seriously amazing. The windows at Bergdorf Goodman were our fave. I lol at these little green apes. I want one!


Blair Waldorf? You in there?!




How cute is that candy door frame?! 






We walked into Saks and it was SO PRETTY. Can you imagine working here every day? I mean I'm sure you would get annoyed of customers, but how freaking pretty is that ceiling?!


The Rockefeller Center was crazy crowded! But look how pretty and tall that Christmas tree is omg. Does anyone know how they get it there? Like I am so confused.




We stopped in for some hot chocolate at Gregory's Coffee. (Side note: We found a Dean and Deluca on Google Maps, but it has since been shut down and they are turning it into a By Chloe!! Like it sucks that it wasn't there, but I am excited that all the people in that area are getting a By Chloe! It's seriously the yummiest place.)

Jake didn't like the hot chocolate here lol. He seriously like only likes Swiss Mix and I'm like ????? But it was so good and creamy! It kind of tasted like it had coconut in it or something too which was delish.


We went to the Union Square holiday market! It was so cute! There were some pretty cool booth too. Right after we took this picture we heard dogs barking and were like, "THERE ARE DOGS NEAR." There was a dog park like right above this, so we went and watched the dogs for easily 10 minutes lol. There was this super cute black dog that looked exactly like my friend Jovanna's dog except in black! Any ideas what it could be?!


We went and found my school! It was cool to see what's around it. I don't know why we never did this when we lived there this summer? But whatever lol. The door was locked so I just peeked in. It made me so excited to start school! I don't know how many semesters I'll take in the NYC campus (I have 5) but I am excited to do my first semester there. It will be fun to get to go into New York once a week and get some food and just explore.


Washington Square was like super empty and it was so weird lol. Especially after being in huge crowds at Union Square and on 5th Avenue.


I was hoping to get a good photo for our Christmas photo this year, but I feel like we look too casual haha. But also the sun sets at 4:30pm and we leave for Tokyo on Friday... So this is probably the best I am going to get before Christmas this year!


For dinner we went to San Marzano in East Village. The portions are small, but also only $9. I got the pear and gorgonzola ravioli and it was SO GOOD. Jake said if we went back he would get my dish lol. 




We went home after that! It's fun to be able to experience New York but also live in the suburbs and have a car! Gosh especially now knowing that parking isn't like $60 I feel like we will be doing it more! 

XOXO
- - - - -
E

A Happy List: 146

Monday, December 12, 2016


One of Jake's video games wouldn't let him play it until it installed an update. The update put sweaters on the chickens.
Finding a way to keep our Christmas tree watered while we are in Tokyo next week.
Baking our gingerbread houses this year! It's been fun to start our own traditions.
Steffy's Pros and Cons' baby. (Look at her Instagram story to see his hair lol.)
Hard work prevailing and getting a refund from a school I applied to.
Filling out my field placement forms for school.
The holiday energy in New York City right now.


Seeing two Bernese Mountain dogs in person.
Finally catching up on my Bloglovin' feed.
Little kids with Irish accents.

- - - - -

We were at the dog part in New York City looking at people's dogs. (The funnest thing to do to kill some time, btw.) There was a Great Pyrenees and a Bernese Mountain dog standing right next to each other. (Click here to see what they look like before reading on.) 

Jake had never seen a Great Pyrenees before. He said, "What kind of dog is that?!" 

I said, "It's a Great Pyrenees."

He said, "What if they're the same and one just came out white?"

-

Ok also while we were in New York everyone was dressed up as Santa. It was the WEIRDEST thing. We were trying to figure out what could be going on and Jake said, "What if it's a social movement?"

I said, "No way!"

Jake said, "No, you know how there are all these social movements? Planking, dressing up as clowns, now Santa Clausing. Kids are like, 'Let's go out and do Santas' probably."

- - - - -

New shows and movies we found:

The Fall: It's a lot different than I thought it would be, but it's a really good t.v. show! Dana Scully from The X-Files is in it and has a British accent... it sort of throws me off lol, but she does so well in it.

American Crime: We finished the whole first season in a week and now are on to season 2! They bring up some really good social issues and make you think. There are also so many characters to hate and love lol.

A Christmas Horror Story: I thought this was going to be like a Krampus type thing, but it was actually just horrible and we turned it off.

Stranger Things: J had seen this before, but I hadn't. I watched the whole thing in one day (that work from home life tho) and thought it was super cool! I am really confused about the ending though, so if you know what it means plz text/email me.

A Happy List: 145

Monday, December 5, 2016

I got a new bralette from Target and it's a SMALL. I never would have thought I would be able to fit into a small before. Breast reduction surgery was SUCH a good choice.
Discovering there is a new season of Criminal Minds I haven't watched.
Previewing my Zoya nail polishes that Jake is giving me for Christmas.
Figuring out how to water our Christmas tree while we are in Tokyo.
Finding rainbow bagels at a grocery store by our house.
The samples Nordstrom sends you with your order.
The baby amount of snow this morning.
When babies wear socks on their hands.
Getting a new MacBook, finally!
Having short nails again.

XOXO
- - - - -
E


The Time I Stopped Showering

Saturday, December 3, 2016
I have had my fair share of days without showering (camping trips when I was a teenager, ok?!) but after my breast reduction it reach a WHOLE new level. It probably doesn't help that I have to wear the same surgical bra every day UGH! I don't think I can go back to a regular bra until it's been 6 weeks. This means that in Tokyo I will be wearing it, but it's chill cause it's mostly sweater weather there in December, right?!


Here's the thing: After a breast reduction, your incisions like, leak fluid. Nothing super gross, but just a lil' bit. ALSO, you have to be careful because you can get an infection while your incisions are still healing. 


So, from the time I got my reduction I had 6 weeks until we were leaving for Tokyo. I REALLY didn't want to get an infection because it could maybe mean we couldn't go to Tokyo, or it wouldn't be as enjoyable. I don't know how infections work, but I was just scared, ok?!?!?!


So I didn't shower... for like 3 days at one point. (Zomg.) In my defense, it felt SO WEIRD to have my boobs like, exposed to the world. Like they heal pretty boxy and they're not like, blubbery for a while. So it was just a weird experience and one I avoided. It got to a point where I lifted my arm and was like "NOPE." So then I showered and realized my incisions weren't as bad as they had been before, and from there on out it was smooth sailing in the smell department.


Anyway, while I was in my non-showering phase I got these little bb perfumes by Commodity Goods in the mail. They are so beautiful and cute. Now that I am showering again and I have been using mimosa and it smells sooooo good. I always forget to put on perfume, but srsly have you ever stood near someone who smells good? It's like, the biggest... I don't know the word I'm looking for. Not turn on, cuz gross, but just like it makes that person more attractive? Do you know what I mean?




Anyway, I hope you all are keeping better hygiene practices than me! Judge me if you want but it was a traumatic thing and I care not about the judgment! 

XOXO
- - - - -
E

SaveSave

Boob-date: Weeks 2 and 3 (Breast Reduction Journey)

Friday, December 2, 2016


Friday (one week post op):

I drove for the first time today! It wasn't too bad, although underneath my armpit got achey? Strange.

I went to my follow up appointment and my plastic surgeon said that everything looks great! I'll go back in 2 weeks.

- - - - -

Saturday:

I busted open a scab and bled through my surgical bra and onto my sheets! Yikes! This freaking stain remover works just as well as everyone says it does, though.

Monday:

I put on one of my spandex-y crop tops and almost cried at how good it looked! I wasn't wearing a bra and it looked fine. It wasn't boob-city or anything. #smallvictories #punintended #isthatapun

Tuesday:

I did full makeup for the first time since the surgery! It felt good to get ready again.

Wednesday:

I burst another scab and bled a little. UGH I NEED TO CHILL.

Thursday (about 2 weeks post op):

I wore a form fitting dress to our Thanksgiving dinner and it was a BIG mistake. So uncomfortable :(. I need to stay in really comfortable, loose fitting clothing for a while I guess!

- - - - -

Tuesday:
Most of my incisions are just scars now! A few are still scabby.

Thursday:
I am gross and have picked off most of my scabs lol.

Friday (about 3 weeks post op):

UGH YOU GUYS. This day has been sooooo freaking weird.

So I was going to be late to my check up appointment. I called. A guy answered (I have only heard women answer the phone). I told him I would be 10 minutes late. He said he would let them know. I get there. The door is locked. I call again and tell them I am here for my appointment but the door is locked. He says he will call the surgeon and tell them to unlock the door for me. The surgeon comes and tries to unlock the door but it takes them like 45 seconds because it's jammed. They let me in and apologize. They go to check me in and are like, "I don't see you scheduled for today?" I'm like, "Oh really?" Then I check my phone and see it's on Monday ughhhh. But I was in too deep so I was just like, "I have it down for today? Maybe I wrote it down wrong?" And then they were like, "Oh well! You're already here so let's just go back." *The actual check up takes literally less than a minute so it wasn't too much trouble, but I felt dumb lol.*

OK THEN THE NEXT TWILIGHT ZONE THING HAPPENS.

So, I posted this on my snapchat (@emmycoletti) so go watch it because it's the full story there. But basically, I applied to this graduate school and I am convinced it's a cover and actually a government conspiracy. They closed my program, kept my application fee, and I can't get a hold of anyone there. I actually went in there one time and there wasn't anyone on the entire social work floor. I had to walk around and peek in offices before I found 1 woman to ask a question to. So I guess I am just going to lose my application fee because 0 people work there.


Anyway! Aside from the weird Twilight Zone things...


My incisions are healing well. I got the ok to stop wearing this surgical bra, which is good because it smells bad and I somehow managed to get chocolate all over it lol.


I think this is my last boob-date! They probably won't change much! I should be able to start wearing underwire again in January and I'm guessing they will be at the size they'll be at forever around February? Idk. But I don't feel like any of that deserves it's own post! So goodbye, boob-dates!

And thank you to everyone who has cared. I have to tell you, I LOL (literally) on a weekly basis to the older generations reaction to my opacity about this hahahah. It is SO FUNNY. So, thank you to the older generation for having the greatest reactions.

XOXO
- - - - -
E

Auto Post Signature

Auto Post  Signature